Ας πούμε τα νέα μας!

από κυρία Αταξία

Μια καθημερινή δραστηριότητα που έχουμε εντάξει στη ρουτίνα της τάξης μας είναι να ανακοινώνουμε / συζητάμε τα νέα μας στο πλαίσιο της ομάδας.  Και επειδή γίνονται συχνά “πραγματάκια” στην καθημερινότητά μας, τα οποία θέλουμε να αναφέρουμε, όπως μια επίσκεψη στο γιατρό για εμβόλιο, η βόλτα στην παιδική χαρά με τη μαμά, τα ψώνια στο σουπερμάρκετ με τον μπαμπά, η προπόνηση στο κολυμβητήριο κ.ά. για να μπορούν να συμμετέχουν όλοι οι μαθητές στη διαδικασία αυτή, χρησιμοποιώ οπτικά βοηθήματα.

Τέτοια οπτικά βοηθήματα μπορεί να είναι αντικείμενα, φωτογραφίες, σκίτσα ή σύμβολα.  Τα οπτικά βοηθήματα συμβάλλουν στην ανάπτυξη του προφορικού λόγου και στη βελτίωση της κατανόησης, στην αποφυγή της ματαίωσης (λόγω αδυναμίας έκφρασης) και στην αλληλεπίδραση με τα μέλη της ομάδας (μέσω του μοιράσματος πληροφοριών).

Σημαντικό είναι να επιλέξουμε οπτικά βοηθήματα που οι μαθητές μας κατανοούν.

Εμείς χρησιμοποιούμε τόσο σκίτσα όσο και φωτογραφίες. Εδώ θα βρεις τη συλλογή από τις 18 κάρτες με σκίτσα που αφορούν σε καθημερινές δραστηριότητες.

Πώς να χρησιμοποιήσεις τις κάρτες:

Σημαντική προϋπόθεση: Να έχεις πληροφορίες από την οικογένεια για το πρόγραμμα, τις δραστηριότητες του παιδιού, έκτακτα συμβάντα ή ενδιαφέρουσες καταστάσεις που συμβαίνουν στην καθημερινότητα του για να τις αξιοποιήσεις κατάλληλα κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας.

Στο πλαίσιο της ομάδας, κάθε μαθητής/τρια με τη σειρά “λέει τα νέα” του/της, προφορικά, επιλέγοντας τις αντίστοιχες κάρτες είτε και με τους 2 τρόπους συγχρόνως.

Οι μαθητές που χρησιμοποιούν προφορικό λόγο, με τη χρήση των καρτών, ενισχύονται στην αναφορά περισσότερων πληροφοριών (ανασύροντας πληροφορίες που ενδεχομένως να παρέλειπαν, καθώς οι κάρτες λειτουργούν σαν “οπτική υπενθύμιση”), στην περιγραφή γεγονότων, στον σχολιασμό, στην ανάπτυξη και καλλιέργεια του λεξιλογίου.

Οι μαθητές που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην παραγωγή προφορικού λόγου ή που δεν χρησιμοποιούν αυθόρμητα τον προφορικό λόγο, καταφέρνουν να μοιράζονται πληροφορίες, να εξοικειωθούν με τη χρήση συχνόχρηστου λεξιλογίου και φράσεων και να αυξήσουν τη χρήση του προφορικού λόγου.

Επιπλέον, οι μαθητές μαθαίνουν να περιμένουν τη σειρά τους και να παρακολουθούν τα λεγόμενα των συμμαθητών – συνομιλητών τους.

Η δραστηριότητα αυτή συμβάλλει στην οικοδόμηση και στην ενίσχυση θετικών σχέσεων ανάμεσα στα μέλη της ομάδας.  Στην τάξη μας είναι κάτι που το περιμένουμε πώς και πώς και το απολαμβάνουμε! Τα παιδιά δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρουν, όταν αναφέρω τα δικά μου νέα, χρησιμοποιώντας ταυτόχρονα τις κάρτες! Εσείς… τι νέα;

Αν θέλεις να μαθαίνεις γρήγορα όλα τα νέα της κυρίας Αταξίας, κάνε like στο Facebook και follow στο Instagram και στο Pinterest !

Αν θέλεις να λαμβάνεις τα νέα στο e-mail σου, κάνε subscribe !

 

0 σχόλια
0

Mπορουν επισης να σας ενδιαφερουν

Αφηστε ενα σχολιο

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στον ιστότοπό μας.
Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε.
Aποδοχή Μάθε περισσότερα