Το κουτί των αμοιβών – Σύστημα διαχείρισης συμπεριφοράς

από κυρία Αταξία
Κανόνες

Για να επιτύχει οποιοδήποτε εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι απαραίτητο να ορίσουμε μαζί με τους μαθητές τους κανόνες που θα ακολουθήσουμε, τον τρόπο που θα δουλέψουμε και τον στόχο που θέλουμε να πετύχουμε.

Συχνά, τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες έχουν μειωμένα κίνητρα ή εμφανίζουν συμπεριφορές που δυσχεραίνουν τη σωστή εφαρμογή ενός εκπαιδευτικού προγράμματος. Ένα σύστημα διαχείρισης της συμπεριφοράς και αύξησης των κινήτρων εμπλοκής στην εκπαιδευτική διαδικασία που χρησιμοποιώ με τους μαθητές μου και είναι σχεδόν πάντα αποτελεσματικό για όλους τους μαθητές του Τ.Ε είναι αυτό που θα περιγραφεί παρακάτω.

Περιλαμβάνει: 

  • Δελτία των 5 πόντων. Βρες τα εδώ και εκτύπωσέ τα σε χρωματιστό Α4 χαρτί
  • Φακέλους συλλογής πόντων για κάθε μαθητή ή αλλιώς πορτοφολάκια. Βρες τους εδώ και εκτύπωσέ τους σε χρωματιστό Α4 χαρτί
  • Λίστα επιβραβεύσεων. Δημιούργησε μία λίστα που θα αρέσει στους δικούς σου μαθητές!
  • Κανόνες επιθυμητής συμπεριφοράς. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις ό,τι ταιριάζει καλύτερα στους δικούς σου μαθητές!

Λίστα επιβραβεύσεων

Σημαντικοί παράμετροι που πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας για να εφαρμόσουμε ένα τέτοιο σύστημα:

  • να σχετίζεται / να είναι προσαρμοσμένο στα ενδιαφέροντα και στις προτιμήσεις των μαθητών
  • να είναι συχνή και εφικτή η επιβράβευση που θα επιλέξουμε
  • να υπάρχει ποικιλία αμοιβών, ώστε να κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον των μαθητών

Τρόπος λειτουργίας: Κάθε μαθητής κερδίζει δελτία των 5 πόντων, όταν έρχεται προετοιμασμένος, εργάζεται στην τάξη και έχει κατάλληλη συμπεριφορά (οι μαθητές είναι ήδη ενήμεροι για το τι σημαίνει κατάλληλη συμπεριφορά στην τάξη και υπάρχουν οπτικοποιημένοι κανόνες αναρτημένοι που βοηθούν σε αυτό). Σε αντίθετη περίπτωση, ο μαθητής δεν κερδίζει δελτία, σύμφωνα με τους κανόνες που έχουν συμφωνηθεί.

Τα δελτία με τους πόντους φυλλάσσονται στον ατομικό φάκελο κάθε μαθητή προς αποφυγή παρεξηγήσεων και ο κάθε μαθητής μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε μια λίστα επιβραβεύσεων, το είδος στο οποίο θέλει “να εξαργυρώσει” τα δελτία του. 

Ο μαθητής επιλέγει ο ίδιος πώς θα διαχειριστεί τους πόντους που έχει συγκεντρώσει και θέτει στόχους που θέλει να επιτύχει. Η λίστα επιβραβεύσεων περιλαμβάνει είδη με διαφορετικές τιμές πόντων, αντίστοιχες με την “αξία” κάθε είδους.

Χρησιμοποιώντας αυτό το σύστημα επιβράβευσης πολλές σχολικές χρονιές, έχω διαπιστώσει ότι οι μαθητές κινητοποιούνται και εμπλέκονται δυναμικά στη μαθησιακή διαδικασία, μαθαίνουν ότι η καλή συμπεριφορά προς όλους, η συνέπεια και η εργατικότητα / μελέτη στο σπίτι αναγνωρίζονται και επιβραβεύονται. Εν τέλει, υιοθετούν επιθυμητές συμπεριφορές και δεν έχουν ανάγκη την ενίσχυση από υλικές αμοιβές, ωστόσο το να μπορείς να κερδίσεις κάτι με την αξία και τη δουλειά σου είναι κάτι που τους κάνει πάντα χαρούμενους!

Αν θέλεις να μαθαίνεις γρήγορα όλα τα νέα της κυρίας Αταξίας, κάνε like στο Facebook και follow στο Instagram και στο Pinterest !

Αν θέλεις να λαμβάνεις τα νέα στο e-mail σου, κάνε subscribe !

0 σχόλια
0

Mπορουν επισης να σας ενδιαφερουν

Αφηστε ενα σχολιο

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στον ιστότοπό μας.
Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε.
Aποδοχή Μάθε περισσότερα